Benelli Leoncino 500 Svart

Pura passione dal 1911! Äntligen finns Benelli att köpa i Sverige efter ett långt uppehåll, imponerande garanti på 5år ger trygghet och till ett riktigt trevligt pris!
Finns att beställa, kontakta info@sweetbike.se

En hyllning till en myt om italiensk motorcykling och stilikon i Benelli-serien, Leoncino 500 är en tvåhjuling född ur en aldrig tidigare skådad blandning av klassiska och moderna stilar, kapabel att kombinera historia, tradition och innovation.

Skapat av Benelli Style Center i Pesaro, är Leoncino 500 en enkel, kompakt och dynamisk modern-klassiker, ägnad åt stil och roligt, kapabel att erövra från första anblicken. Hjärtat som slår är den vätskekylda 500cc fyrtakts dubbelcylindern uppdaterad till Euro 5-standard. En flytande och reaktiv motor, som reagerar mycket bra vid acceleration, med en effekt på 47,6 hk (35 kW) vid 8500 rpm och ett vridmoment på 46 Nm (4,6 kgm) vid 6000 rpm.

Projektorn, rund, som traditionen föreskriver, har banbrytande LED-teknik och återföreslår den ikoniska välvda formen som är typisk för Leoncino. Den helt digitala instrumenteringen är enkel och intuitiv. Ramen, en spaljé i synliga stålrör, vars ände är gömd under tanken (12,7 liter), finner sin idealiska dimension i denna cykel och integrerar sig i designen.

Den justerbara fjädringen erbjuder maximal komfort under alla förhållanden, medan 17" lättmetallfälgar rymmer de nya standarddäcken 120/70-R17 och 160/60-R17 Pirelli Angel GT. Stor uppmärksamhet på säkerhet, även tack vare den dubbla skivbromsen med 320 mm diameter framtill.

Motor

Typ: 2 cylindrar i rad, 4 takt, vätskekyld, dubbel överliggande kamaxel, 4 ventiler per cylinder
Förflyttning: 500cc
Borr x slag: ø69x66,8mm
Kompressionsförhållande: 11,5:1
Toppeffekt: 35 kW (47,6 hk) vid 8500 rpm
Drivmoment: 46 Nm (4,6 kgm) vid 6000 rpm
Smörjning: Tvingad till våtsump
Bränslesystem: Elektronisk insprutning med ø 37 mm spjällhus
Godkännande: Euro-5
Koppling: I oljebad
Växellåda: 6 växlar
Drev: Kedja
Tändning: ECU Bosch MSE 6.0
Tändstift: NGK CR8E
Start: Elektrisk
Bränsleförbruk: 4,2 l/100 km
CO2-Utsläpp: 98g/km

Chassi

Ram: Stålrörsram
Framgaffel: upp och ner gaffel med ø 50 mm ben, justerbar rebound-broms, 125 mm resa
Bakstötdämpare: svingarm med enkel stötdämpare i sidled med justerbar fjäderförspänning och returdämpning, 51 mm resa
Frambroms: Dubbel halvflytande skiva ø320 mm med 4-kolvs radiell bromsok och ABS
Framhjul: 17" x 3,50" DOT
Bakbroms: Enkel ø260 mm skiva med enkel kolv, flytande bromsok
Bakhjul: 17" x 4,50" DOT
Framdäck: 120/70 - ZR17 - M/C 58W
Backdäck: 160/60 - ZR17 - M/C 69W

Mått och vikt

Längd: 2160 mm
Höjd utan speglar: 1160 mm
Sadelhöjd: 815 mm
Bredd utan speglar: 875 mm
Markfrigång: 165 mm
Tjänstevikt: 207 kg
Bränsletank: 14,7 liter
Reserv: 2 liter
Hjulbas: 1460 mm