Benelli TRK 502 Vit

Pura passione dal 1911! Äntligen finns Benelli att köpa i Sverige efter ett långt uppehåll, imponerande garanti på 5år ger trygghet och till ett riktigt trevligt pris!
Finns att beställa, kontakta info@sweetbike.se

TRK 502 är den mångsidiga och moderna tvåcylindriga Benelli-motorcykeln, designad för att vara det perfekta resesällskapet för alla dina vardagliga äventyr.

Det är ingen slump att den är den mest sålda motorcykeln i Italien 2021 och 2022.

Motorn är den väl etablerade 500cc vätskekylda fyrtakts dubbelcylindern, utvecklad av Benelli med den senaste tekniken med uppdateringen till Euro 5-standarden, driven av elektronisk insprutning, med dubbel överliggande kamaxel och 4 ventiler. Maximal effekt är 47,6 hk (35 kW) vid 8500 rpm, vridmoment 46 Nm (4,6 kgm) vid 6000 rpm.

Ramen är en rörformad spaljé med en höghållfast stålplåt. Fjädringen erbjuder maximal komfort för föraren och passageraren, tack vare en upp och nervänd gaffel med 50 mm ben, med en fjädringsväg på 140 mm fram och en svingarm med central monoshockstötdämpare med justerbar fjäderförspänning och hydraulisk broms i retur, med en 45 mm slaglängd. Prestandan hos det modulära bromssystemet är utmärkt, framför allt tack vare den dubbla halvflytande främre skivan med 320 mm diameter och fyrkolvsok och den bakre skivan med 260 mm diameter med enkelkolvsok.

17" aluminiumfälgar monterar 120/70-17 och 160/60-17 däck för vägversionen.

TRK 502 har bakgrundsbelysta styrreglage, speglar och handtag prydda med cykellogotypen, samt standardhandskyddet, tillverkat av plast och aluminium. Styre och kopplingsspak är justerbara för att ge bästa körförhållanden för varje förare.

Motor

Typ: 2-cylindrig rad, 4-takts, vätskekyld, 4 ventiler per cylinder DOHC dubbel överliggande kamaxel

Motorvolym: 500 cc

Borr x slag: 69x66,8 mm Kompressionsförhållande: 11,5 : 1

Effekt: 35 kW (47,6 hk) vid 8500 rpm

Smörjning: Våtsump

Bränslesystem: Elektronisk insprutning med dubbel Ø37 mm spjällhus

Godkännande: Euro-5

Koppling:  multidisc i oljebad

Växellåda: 6 växlar

Drev: Kedja

Tändning: ECU – Bosch MSE 6.0

Tändstift: NGK CR8E

Startsystem: elstart

Bränsleförbruk: 4,4 l/100 km

CO2 utsläpp: 99 g/km

Chassi

Framgaffel: Upp och ner gaffel med Ø 50 mm ben, 140 mm fjädringsväg.
Bakstötdampare: central stötdämpare med justerbar fjäderförspänning, 62 mm fjädringsväg.
Frambroms: dubbel halvflytande skiva ø320 mm med 4-kolvs bromsok och ABS
Fälgmaterial:  Aluminium
Framfälg: 17" x MT 3,50" DOT
Bakbroms: enkel ø260 mm skiva med enkelkolv och ABS
Bakfälg: 17" x MT 4,50" DOT
Framdäck: 120/70 - ZR17
Backdäck: 160/60 - ZR17

Mått och vikt

Längd: 2200 mm
Höjd utan speglar: 1450 mm
Sadelhöjd: 835 mm
Bredd utan speglar: 915 mm
Markfrigång: 190 mm
Tjänstevikt: 235 kg
Bränslevolym: 20 liter
Bränslereserv: 3 liter
Hjulbas: 1505 mm